در حال بارگزاری ...
<<<<<<< Updated upstream =======
خبرخوان

نوشته های وبلاگ '2023' 'اسفند'

0 4 . خشک کن میوه سایا

خشک کن میوه سایا

خشک کن میوه سایا چه کاربردی دارد؟

خوردن همیشگی چیپس و پفک به‌عنوان یک میان‌وعده می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. این خوب نیست که احساس گرسنگی خود را با خوردن این تنقلات ناسالم برطرف کنید. بهتر است که در برنامهٔ غذایی خود خوراکی‌های سالم‌تری را جایگزین کنید و احساس دل‌ضعفهٔ خود را با خوردنی‌هایی سالم و خوشمزه مانند میوه‌های خشک برطرف کنید. این مدل خوراکی می‌توانید در خانه به کمک ابزار مخصوص تهیه کنید. به همین علت در این مقاله ما قصد داریم دو نمونه خشک کن میوه از برند سایا را به شما معرفی کنیم. پس لطفاً در این مقاله ما را همراهی کنید.

قبل از معرفی دو محصول موردنظر اجازه دهید ابتدا چند مورد از خواص این خوراکی‌های سالم و مقوی را برای شما توضیح دهیم و همچنین انواع دستگاه‌های مرتبط با این موضوع را برای شما بررسی کنیم.

به‌طورکلی اگر میوه‌ای تمام آب خود را از دست بدهد و به یک میوهٔ کوچک اما خوشمزه‌تر تبدیل بشود، به آن میوهٔ خشک گفته می‌شود که علاوه بر خوشمزه بودن، دارای خاصیت زیادی برای بدن است. البته میوه‌ها چه زمانی که خشک باشند و چه زمانی که تازه باشند، منابع خوبی برای انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی به‌حساب خواهند آمد و خوردن آنها به‌سلامتی بدن کمک می‌کند.

اما حالت خشک‌شدهٔ آنها ازآن‌جهت بسیار موردتوجه است که زمان‌ ماندگاری آنها به دلیل ازبین‌رفتن آب میان‌بافتی افزایش پیدا می‌کند و می‌توان از هر میوه‌ای در خارج از فصل آن استفاده کرد. همچنین برای نگه‌داری آنها دیگر ضرورتی بر وجود یخچال نیست.

البته این خوراکی‌ها دارای قند بالایی هستند و به‌هیچ‌وجه نباید در خوردن آنها زیاد روی کرد.

اما درکل خوردنی خوشمزه، سالم و مقوی است که در ادامه به بررسی چند نمونه از آنها خواهیم پرداخت.

اولین آنها، بادام است که دارای آنتی‌اکسیدان زیادی می‌باشد و می‌تواند در کاهش وزن و درخشان‌تر شدن پوست بدن نیز، تأثیرگذاری مناسبی داشته باشد.

آلو یک منبع مناسبی از آهن است و می‌تواند باعث افزایش تولید گلبول‌های قرمز بشود. به این صورت می‌تواند در جبران کم‌خونی مؤثر باشد و از ایجاد کم‌خونی جلوگیری به عمل بیاورد.

زردآلو می‌تواند تا حدود پنج ساعت باعث سیرشدن انسان بشود. به همین دلیل برای کاهش وزن مناسب است.

انبه نیز یکی از میوه‌های خوشمزه است‌ ‌‌که دارای مواد مغذی زیادی برای بدن می‌باشد و می‌تواند به تقویت روده کمک ‌کند. همچنین این میوه دارای ویتامین C و آهن می‌باشد که می‌تواند برای کسانی که سوءهاضمه دارند، مفید باشد.

پس متوجه شدید که انواع میوه‌های خشک تا چه اندازه خوشمزه و مقوی و سالم برای بدن انسان می‌باشد.

شاید دوست‌ داشته باشید که این خوراکی را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید و ما باید به شما بگوییم که این یک راهکار مناسب است؛ اما اول اینکه به میزان کم باید از آن استفاده کنید و دوم اینکه بهتر است آنها را در خانهٔ خود و به روش‌های سالم تهیه کنید‌. چراکه به این صورت شما نظارت صددرصدی بر روی این موضوع خواهید داشت.

برای خشک‌کردن میوه در خانه، دو روش وجود دارد. اولین روش این است که به‌صورت سنتی و با گذاشتن آنها در فضای باز و زیر نور آفتاب به خشک‌کردن آنها بپردازید و دوم اینکه از یک دستگاه مخصوص برای این کار استفاده کنید.

روش اول خیلی روش مناسبی نیست. چراکه هم احتیاج به‌صرف زمان بیشتری دارد و هم ممکن است که در فضای باز، میوه‌ها به آلودگی هوا آلوده بشوند و کیفیت آنها از بین برود. پس بهتر است که از روش دوم استفاده کنید و با خرید یک دستگاه میوه خشک‌کن به انجام این کار بپردازید‌.

این دستگاه در دو مدل صنعتی و خانگی به بازار ارائه می‌شود که ما قصد بررسی مدل خانگی آن را داریم.

این مدل دستگاه دارای ابعاد کوچکی است که فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال نخواهد کرد و همچنین دارای شش یا پنج سینی به همراه المنت حرارتی و فن خواهد بود.

عملکرد این دستگاه به این صورت است که شما میوه‌ها را شسته و برش می‌دهید و در سینی‌های این دستگاه پخش می‌کنید. سپس دستگاه با اتصال به برق و روشن‌شدن، المنت‌های آن گرم شده و حرارتی در یک دمای مناسب تولید می‌کنند. سپس فن دستگاه این حرارت را به‌خوبی در بین برش‌های میوه و سینی‌های دستگاه پخش خواهد کرد و موجب خشک‌شدن آب میان‌بافتی میوه‌ها خواهد شد. به این صورت زمان ماندگاری این خوراکی‌های خوشمزه بالا می‌رود و می‌توانید در هر فصلی که خواستید از هر میوه‌ای استفاده کنید.

ممکن است با خودتان بگویید که مگر نمی‌شود از فرهای معمولی برای تولید این خوراکی خوشمزه استفاده کرد؟ باید به شما بگوییم که نمی‌توان این کار را انجام داد. چراکه حرارتی که در فر تولید می‌شود بسیار زیاد است و در دمایی کنترل شده و مناسب نخواهد بود و به همین دلیل باعث می‌شود تا میوه‌ها به‌جای اینکه خشک بشوند، پخته شوند و به این صورت، مواد مغذی آنها از بین خواهد رفت؛ اما در این دستگاه، حرارتی که ایجاد می‌شود کاملاً مناسب و کنترل شده است و از پخته‌شدن آنها جلوگیری می‌کند.

استفاده از این دستگاه، مزیت‌های زیادی را به همراه دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت.

اولین مزیت استفاده از این وسیلهٔ جالب و کاربردی این است که در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد شد.

چراکه می‌توانید از میوه‌های نرم‌شدهٔ داخل یخچال که اضافه هستند و ممکن است خراب بشوند استفاده کنید و از دور ریخته‌شدن آنها جلوگیری کنید.

شما می‌توانید با کمک این ابزار، زمان ماندگاری میوه را افزایش دهید و در فصول مختلف از میوه‌های متنوعی که دارای فایدهٔ بسیار زیاد هستند استفاده ‌کنید.

در ادامهٔ این مقاله، ما به شما دو نمونه دستگاه

خشک کن میوه از شرکت سایا معرفی خواهیم کرد. پس لطفاً در ادامهٔ این مقاله با ما همراه بمانید.

 

خشک کن میوه سایا چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

اولین محصولی که ما به شما معرفی خواهیم‌ کرد،

دستگاه میوه و سبزی خشک‌کن سایا مدل GP-102 است که بسیار کاربردی و باکیفیت است و می‌تواند به شما در تهیهٔ انواع خوراکی‌های خوشمزه کمک کند.

برای این محصول باکیفیت، پنج عدد سینی جادار و مناسب در نظر گرفته شده است که دارای طراحی مشبک بوده و جنس این سینی‌ها از پلاستیک تولید گشته است که این مدل طراحی باعث شده است که هوای گرم و کنترل‌شدهٔ مناسب توسط فن این دستگاه در بین برش‌های میوه و سینی‌های دستگاه به حرکت دربیاید و به شکل مناسبی باعث خشک‌شدن میوه‌های داخل دستگاه بشود.

این هوای گرم به‌صورت جریانی مداوم و یکنواخت در بین طبقه‌های دستگاه حرکت می‌کند که باعث می‌شود میوه‌ها به شکل مناسبی خشک بشوند.

دقت داشته باشید که هرچقدر قطر برش‌های شما کم‌تر باشد، زودتر و بهتر خشک می‌شوند. البته گفتنی است که زمان خشک‌شدن هرکدام از آنها به نوع میوه بستگی دارد و این زمان در هرکدام، متغییر خواهد بود.

جالب است بدانید که خشک‌کردن سبزی نیز با استفاده از این دستگاه امکان‌پذیر خواهد بود.

به این صورت که شما ابتدا سبزی‌ها را به شکل کاملی شست‌وشو داده و سپس در سینی‌های دستگاه پخش می‌کنید. پس از آن دستگاه شروع به خشک‌کردن سبزی‌ها خواهد کرد که این قابلیتی مناسب می‌باشد.

جالب است بدانید که شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه به خشک‌کردن انواع گل‌ها بپردازید و برای زیباسازی محیط خانهٔ خود از آنها بهره ببرید.

گفتنی است که با کمک این محصول، شما قادر خواهید بود که لواشک‌های خوشمزه و طبیعی و سالمی را تهیه کنید که صددرصد تحت نظارت شما تهیه می‌شوند و کاملاً سالم و طبیعی و خوشمزه و طبق دلخواه و سلیقهٔ شما خواهند بود.

شما می‌توانید این سینی‌ها را در بعضی از موارد کم کنید تا از فضای بزرگ‌تری از دستگاه بهره ببرید.

ابعاد این محصول، 17x17x29 سانتی‌متر است که فضای زیادی از آشپزخانه‌‌تان را اشغال نخواهد کرد. همچنین وزن این دستگاه 1.8 کیلوگرم است که جابه‌جایی آن راحت و آسان صورت خواهد پذیرفت.

سیستم عبور هوای گرم این محصول بسیار مناسب است و گردش هوای این وسیله به شکل دورانی صورت خواهد گرفت.

همچنین گفتی است که توان این دستگاه 250 وات است و بدنهٔ آن از جنس پلاستیک تولید گشته است.

دستگاه دیگری ‌که به شما معرفی خواهیم کرد، دستگاه

میوه و سبزی خشک‌کن مدل GP 103 از شرکت سایا است که یکی از محصولات باکیفیت و کاربردی و مناسب این شرکت به‌حساب می‌آید. با کمک این وسیله شما می‌توانید میان‌وعده‌ای سالم، مقوی و خوشمزه برای خود و عزیزانتان حاضر کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

این محصول دارای پنج سینی یا طبقه است که می‌توانید در داخل آن انواع میوه‌ها را خشک کنید.

گفتنی است که این سینی‌ها به‌صورت روی همدیگر سوار خواهند شد و همچنین می‌توان آنها را 360 درجه چرخاند که این ویژگی کمک می‌کند که اگر مواد موجود در یک‌طرفه سینی خشک نشد، بتوان سینی را چرخاند تا مواد موجود  در آن در معرض حرارت بهتری قرار بگیرند. همچنین گفتنی است که می‌توان این سینی‌ها را از دستگاه جدا کرد و به شکل بسیار آسانی به نظافت آنها پرداخت.

طراحی این طبقات به‌صورت مشبک است که این قابلیت کمک می‌کند تا گرمای تولید شده توسط المنت‌های حرارتی دستگاه به شکل بسیار خوب و مناسبی در بین میوه‌ها و سینی‌های دستگاه به گردش در بیاید.

گفتنی است که هرچقدر قطر برش‌های شما کمتر و نازک‌تر باشد، میوه‌هایتان به شکل بهتر و سریع‌تری خشک خواهند شد. البته زمان خشک‌شدن هرکدام از میوه‌ها به نوع آنها بستگی دارد و متغیر خواهد بود.

موتور این محصول 250 وات توان خواهد داشت.

با کمک این دستگاه شما خواهید توانست به خشک‌کردن انواع سبزی‌ها و گل‌ها نیز اقدام کنید که قابلیتی بسیار مناسب برای این دستگاه خواهد بود.

ابعاد این محصول 180 × 290 × 290 میلی‌متر است که فضای زیادی از آشپزخانه‌‌تان را اشغال نخواهد کرد‌.

وزن این محصول نیز، 1.865 کیلوگرم است که امکان جابه‌جایی آن را راحت و آسان خواهد کرد.

جنس بدنهٔ این دستگاه از پلاستیک تولید گشته است و دارای پایهٔ ضدلغزش می‌باشد که مناسب است.

در نهایت کلام این دو دستگاه خشک‌کن میوه از برند سایا، محصولاتی بسیار کاربردی و باکیفیت هستند که به شما در تهیهٔ انواع تنقلات سالم و خوشمزه کمک خواهند کرد.

شما می‌توانید این محصولات را از طریق سایت پارس‌خزر اصفهان سفارش دهید.

تمام تلاش ما بر این است تا مانند برندهای معروفی چون ال جی محصولاتی باکیفیت را به شما ارائه دهیم.

از اینکه در این مقاله ما را دنبال کردید از شما سپاسگزاریم. برای خواندن مقاله های دیگر ما به بخش وبلاگ سایت مراجعه کنید.

 

 

<<<<<<< Updated upstream ======= >>>>>>> Stashed changes
>>>>>>> Stashed changes
خانه
داشبورد
اطلاعات
سفارشات
پیام ها
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها
تهویه،سرمایشی و گرمایشی
پخت و پز
آماده سازغذا
نوشیدنی ساز
سلامتی و بهداشت
شستشو ونظافت